leuk dat je contact met ons zoekt.

Read that again. Want we zijn erg dankbaar voor je vragen, feedback en input.

Dus stuur ons vooral een berichtje. Of maak eens een afspraak om langs te komen. We hebben natúúrlijk koffie. Maar ook heus wel thee.

Onze contactgegevens

unwaste.
Tel: 085-0600282
Mail: support@unwaste.nl
KvK-nummer: 75718073
Btw-nummer: NL860373423B01

Bezoek op afspraak: Gedempt Hamerkanaal 139, Amsterdam 1021KP

Postadres: Krugerplein 10A, Amsterdam 1091KX

doe eens sociaal

Stuur ons een berichtje

    veelgestelde vragen.

    Producten

    Waar worden de producten van Unwaste gemaakt? 

    Al onze producten worden in Nederland gemaakt. 

    Hoe kan ik de vaste zepen van Unwaste het beste bewaren?

    Zorg ervoor dat de vaste zepen van Unwaste goed kunnen drogen, je kunt hiervoor de verpakking gebruiken of een zeepbakje aanschaffen. 

    Zijn jullie verpakkingen recyclebaar?

    Al onze verpakkingen zijn recyclebaar en daarnaast ook van recycled materiaal gemaakt. 

    Waarom gebruiken jullie recycled plastic in de vloeibare zeep verpakking?

    Na een weloverwogen keuze hebben wij ervoor gekozen om te kiezen voor recycled plastic als meest duurzame verpakkingsmethode voor onze vloeibare zepen. Wil je hier meer over weten, stuur ons dan even een bericht.

    Ingrediënten

    Waarom gebruiken jullie koffiedik en sinaasappelschil? 

    Wanneer je koffie of verse jus d’orange drinkt, produceer je onvermijdelijk koffiedik en sinaasappelschillen. In Nederland alleen al wordt er jaarlijks ongeveer 155 miljoen kilo aan sinaasappelschillen en 250 miljoen kilo aan koffiedik weggegooid. Dit is natuurlijk zonde aangezien koffiedik en sinaasappel beide een geweldige functionele grondstof in hand- en lichaamshygiëne zijn, ze bieden beide namelijk een natuurlijke scrub. 

    Wat zit er in jullie producten?

    Al onze producten bevatten minimaal 95% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Onze vaste zepen bevatten 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong. Zie ook onze ingrediënten pagina voor een gedetailleerd overzicht. 

    Zit er palmolie in jullie producten?

    Al onze producten zijn palmolie vrij. 

    Zijn jullie producten vegan? 

    Al onze producten zijn vegan. 

    Bestellen

    Welke betaalmethodes zijn er?

    Je kunt bij ons betalen via Paypal, Ideal en Bancontact. Jouw betaalgegevens worden vertrouwelijk behandeld en worden niet opgeslagen, je kunt dus veilig bij ons betalen. 

    Wanneer ontvang ik een bestelbevestiging?

    Direct na je bestelling krijg je van ons een ontvangstbevestiging, mocht je deze na een uur nog niet ontvangen hebben, kijk dan even in je spam box. Staat de mail daar ook niet, stuur dan even een mailtje naar support@unwaste.nl.  

    Is het mogelijk om mijn bestelling te wijzigen of te annuleren direct na de bestelling?

    Mocht je een fout hebben gemaakt in je bestelling of je bestelling toch nog willen annuleren, dan kan ENKEL indien het pakket nog niet is meegegeven aan de koerier. Stuur ons daarom zo snel mogelijk een mail naar support@unwaste.nl, dan zullen wij proberen je bestelling te wijzigen of annuleren.

    Verzending & Verzendbijdrage

    Wie bezorgt mijn bestelling? 

    Jouw bestelling wordt geleverd door een van onze verzendpartners: Homerr, DHL of PostNL.  In het geval dat jouw bestelling door de brievenbus past wordt deze geleverd met Homerr of DHL, indien dit niet zo is zal deze worden geleverd door PostNL of Homerr. Via de track and trace link die je van ons ontvangt kun je zien wanneer en door wie jouw pakketje wordt geleverd.

    LET OP: de pakketten die via Homerr worden verstuurd dienen te worden opgehaald op het door u gekozen Homerr pakketpunt en worden dus niet thuis afgeleverd. 

    Op welke dagen wordt mijn bestelling verzonden?

    Bestellingen worden op werkdagen verzonden. Hierin houden we het volgende aan: op werkdagen voor 14:00 besteld, dezelfde dag verzonden. 

    Wat is de verzendbijdrage voor mijn bestelling?

    Voor een brievenbus pakket betaal je 3,95 en voor een regulier pakket betaal je 4,95 voor je verzending. Mocht je kiezen voor onze duurzame verzendpartner: Homerr, dan betaal je 1,95 voor een klein pakket (brievenbus formaat) en 2,95 voor een groot pakket. 

    Vanaf €40,- betalen wij voor jouw verzending.

    België: Voor een brievenbuspakket naar België betaal je 6,95 en voor een regulier pakket betaal je 8,95. Vanaf € 70,- betalen wij voor jouw verzending naar België.

    Ontvang ik een track and trace link van mijn bestelling? 

    Nadat het pakket door ons is meegegeven aan de koerier zul je van ons een track and trace link ontvangen. 

    Op welke dag wordt mijn bestelling bezorgd? 

    Dit is afhankelijk van de gekozen koerier. DHL levert van maandag t/m zaterdag, PostNL levert van dinsdag t/m zaterdag & pakketten verstuurd via Homerr kunnen elke dinsdag en/of donderdag worden opgehaald. 

    Koerier Leverdagen 
    PostNL Dinsdag t/m Zaterdag
    DHL Maandag t/m Zaterdag
    Homerr Dinsdag of Donderdag

     

    Kan ik de dag van bezorging wijzigen?

    Mocht je de bezorgdatum van je bestelling willen wijzigen, geeft dit dan aan in de opmerkingen bij je bestelling. Dan kunnen wij dit handmatig aanpassen. Nadat het pakket is meegegeven aan de koerier kunnen wij de bezorgdatum niet meer wijzigen. 

    Vanuit welke landen kan ik een bestelling bij jullie plaatsen? 

    Onze producten kunnen worden geleverd in Nederland en België. 

    Wat is de levertijd van mijn bestelling? 

    De levertijd van je bestelling is afhankelijk van de door jouw gekozen koerier. In het schema hieronder vind je de levertijden per koerier. 

    Koerier Levertijd 
    PostNL 1-3 werkdagen
    DHL 1-3 werkdagen
    Homerr 3-6 dagen (af te halen op het Homerr punt)

     

    Homerr

    Wat is Homerr

    Homerr is een onafhankelijk sociaal pickup en drop-off netwerk van buurtgenoten en lokale ondernemers waar je rechtstreeks je pakket kunt laten bezorgen.

    Hoe werkt Homerr

    Tijdens het afrekenproces kies je voor Homerr ophaalpunt als verzendmethode, je kunt dan een Homerr punt selecteren die bij jou in de buurt ligt. Vervolgens krijg je na je bestelling een mail van ons met de track and trace gegevens van je Homerr verzending. Zodra het pakket klaar ligt op de locatie ontvang je van Homerr een mail met de adresgegevens en openingstijden. Vergeet niet je ID-bewijs mee te nemen naar het ophaalpunt. Kijk voor meer informatie op: https://www.homerr.com/faq . 

    Hoelang blijft mijn pakket op een Homerr punt liggen

    Een pakket blijft 14 dagen bij een HomerrPunt liggen, in deze tijd krijg je 3 reminders per mail om je pakket op te halen. Daarna wordt het automatisch teruggestuurd naar Unwaste.

    Retourneren

    Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, indien de verzegeling van het product niet is verbroken. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 4,95 euro per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de gewenste vervoerder. 

    Om gebruik te maken van je recht om je bestelling te retourneren kun je contact met ons opnemen via support@unwaste.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

    Mijn bestelling is beschadigd of niet compleet, wat moet ik doen? 

    Indien je bestelling beschadigd of niet compleet is aangekomen, neem dan even contact op met support@unwaste.nl. Dan lossen wij het voor je op en zorgen we dat er een nieuwe of volledige bestelling jouw kant op komt. 

    Wat is het retour adres?

    Je kunt je bestelling retour sturen aan het volgende adres: 

    Unwaste 
    Gedempt Hamerkanaal 139 
    1021 KP Amsterdam

    Overig

    Hoe kom ik in contact met Unwaste

    Leuk dat je met ons in contact wilt komen, stuur ons even een bericht via het contactformulier.

    Hoe kan ik partner worden of samenwerken?

    Door super awesome te zijn! En door even een mailtje te sturen naar partner@unwaste.nl – We zijn erg benieuwd naar wat je precies doet en op welke wijze je ons ziet samenwerken. No worries. Dit mag in het kort, maar “Ik wil samenwerken, gr. Bert” is dan weer net iets té kort.

    Wie mag ik contacteren voor vragen voor een artikel of studieproject?

    Noor! Je kunt haar bereiken via hello@unwaste.nl