Klantenservice

1. Retourneren

Bedenktijd & retour
Bij Unwaste doen we onze uiterste best voor de verzending van jouw order! Gezien de aard van onze verzorgingsproducten zijn om hygiënische redenen de vaste handzeep, handspray, shampoo bar en vloeibare zeep uitgesloten van het herroepingsrecht wanneer de verzegeling na levering is verbroken.  

Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 4,95 euro per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verkoopverpakking aan Unwaste geretourneerd worden. Behandel het product dus met zorg, en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Vermeld ook duidelijk jouw naam en afzendadres zodat wij weten waar het pakket vandaan komt. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht kun je contact met ons opnemen via support@unwaste.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Product ruilen?

Wil je je product ruilen? Dat kan. Je kunt hiervoor contact opnemen met support@unwaste.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product. En natuurlijk geldt het hierboven vermelde ten aanzien van verbroken verzegeling van de producten, en redelijke zorg voor het te ruilen product en de verpakking.  

Heb je een verkeerd bezorgadres doorgegeven?

Heb je per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via support@unwaste.nl. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. 

2. Levertijd en verzendkosten

Levertijd

Wij gaan zo zorgvuldig mogelijk om met jouw bestelling en doen ons best om je order binnen de beloofde levertermijn af te leveren. Let op: de beloofde levertermijn is niet altijd de snelste levertermijn. Dit is met een reden: Unwaste werkt bij voorkeur samen met duurzame vervoerders, die in sommige gevallen iets meer tijd nemen om zo voor een duurzamere optie te kunnen gaan.

Bestellingen die op werkdagen vóór 14:00 uur worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. In de webshop staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan ontvang je natuurlijk zo spoedig mogelijk bericht van ons. 

Verzendbijdrage

De vermelde prijzen in de webshop zijn exclusief jouw bijdrage in de verzending van de order:  

Nederland:

  • € 3,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen.
  • € 4,95 voor bestellingen onder de € 40,-.
  • Via onze duurzame verzendpartner Homerr: € 1,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen en € 2,95 voor pakketzendingen. 
  • Geen verzendbijdrage voor bestellingen vanaf € 40,-

België:

  • € 6,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen.
  • € 8,95 voor bestellingen onder de € 70,-.
  • Geen verzendbijdrage voor bestellingen vanaf € 70,-.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van DHL, PostNL of Homerr. De vervoerder waar Unwaste mee werkt is bij voorkeur Homerr -een groene vervoerder- maar dat bepaal jij als consument! Over het algemeen hebben DHL en PostNL 1-3 werkdagen nodig voor de levering. De pick-up bij een Homerr punt is op dinsdag of donderdag. Afhankelijk van jouw besteldag vindt levering via Homerr dus binnen 1-5 werkdagen plaats. Voor alle vervoerders geldt: Unwaste heeft het moment van aflevering niet zelf in de hand, dus kunnen we dat niet garanderen.

3. Contact

Wij doen ons uiterste best voor je! Daar hoort bij dat je gemakkelijk contact met ons opneemt. 

Heb je een vraag of opmerking, kun je ons bereiken via: 

Webshop van Unwaste
Tel: 085-0600282
Mail: hello@unwaste.nl 

De handelsnaam van ons bedrijf is: Unwaste B.V.
Onze domeinnaam is: www.unwaste.nl

Ons bezoekadres is:

Gedempt Hamerkanaal 139 

p/a Chateau Amsterdam 

1021 KP Amsterdam 

Ons vestigingsadres is: 

Krugerplein 10-A

1091 KX Amsterdam 

KvK-nummer: 75718073

Btw-identificatienummer: NL860373423B

4. Garantie en klachten

Garantie

Wij zijn hartstikke trots op onze producten, en hopen dat jij de schoonheid van afval ermee kan ervaren. We doen logischerwijze ons best om deze in topconditie te leveren. Toch komt het wel eens voor dat een bestelling niet netjes wordt bezorgd of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek hierover melding te maken bij Unwaste. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor vervanging, of een alternatief bieden. 

Klachten

Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn twee van onze kernwaarden. Echter, het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar support@unwaste.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je klacht (of geschil) aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

5. Betaalmethodes

U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

– Ideal
– Paypal
– Bancontact