Social Enterprise Unwaste haalt eerste mijlpaal van ruim 75.000 euro tijdens tweede succesvolle crowdfunding. Met de nu al geslaagde campagne pakt het bedrijf door voor de volgende stap: de grens over naar Duitsland.
Groei ambities heeft Social Enterprise Unwaste genoeg. Het bedrijf maakt circulaire persoonlijke verzorging zoals shampoo, scrub en soap bars van koffiedik en sinaasappelschillen en heeft een sharefunding campagne opgezet om de groei door te zetten. Met het behalen van de 100% kunnen ze de plannen waarmaken. 83 ‘Unwasters’ hebben geïnvesteerd in het bedrijf en zijn hiermee mede-eigenaar geworden.
Het volgende doel van Unwaste is om de grens over te gaan. De grens van de 100%, en de grens van Nederland. Hun eerste stop is daarbij Duitsland, en met extra investering kan dit worden uitgevoerd. Het bedrijf voert tot en met 14 augustus campagne om dat te behalen.
Impact maken over de grens
Unwaste gelooft in een wereld waar afval niet bestaat. Het bedrijf voorkomt dat waardevolle grondstoffen tot afval worden bestempeld en zorgt dat ze een dagelijkse functie krijgen in verzorgingsproducten. Circulaire ingrediënten, van natuurlijke oorsprong, vegan en geproduceerd in Nederland. Zo maakt het bedrijf impact, op weg naar een wereld zonder afval.
Op dit moment heeft Unwaste een retail portfolio met negen verschillende producten zoals soap -, scrub – en shampoo bars. Daarnaast is Unwaste actief in de business-to-business markt. Grote bedrijven, waaronder Nationale Nederlanden, Accenture, Albron, maar ook lokale gyms maken gebruik van de vloeibare zeep in dispenser. Ook bij onze Oosterburen ziet het bedrijf potentie. Met deze extra investering kan Unwaste versneld plannen uitbreiden naar Duitsland.
Doel van de sharefunding
Unwaste streeft ernaar maximaal €150.000 op te halen door certificaten van aandelen uit te geven, waarvan €75.000 al behaald is. Met de sharefunding wordt geïnvesteerd in de groei van het bedrijf door het ontwikkelen van nieuwe reststromen, nieuwe producten, een strategische mediacampagne en dus ook het uitbreiden naar Duitsland.
Bart Aupers: ‘De grens van 100% halen is fantastisch en geeft enorm veel vertrouwen. Nu letterlijk de grens over en op richting de 125%. Zo kunnen we ook onze ambities in het buitenland verder ontwikkelen. Duitsland is daarbij de logische eerste stap.”